El Consell Comarcal del Segrià fa una compra extra de 14.000 euros en aliments i bolquers per atendre les urgències socials

El 2020 els Serveis Socials han atès un miler d'usuaris nous

 

El Consell Comarcal del Segrià ha comprat aquesta setmana aliments i productes d'higiene de primera necessitat per famílies amb situació de precarietat econòmica i social per un valor de 14.000 euros provinents del romanent del programa d'Ajuts d'Urgència 2020.

Amb aquests productes bàsics, que es repartiran des de diferents punts de distribució de la comarca, l'àrea de Serveis Socials Benestar i Família preveu donar atenció d'urgència a unes 400 persones vulnerables.

Entre els productes que s'han adquirit hi ha 4.750 litres de llet, 2.400 kg de pasta, 810 kg d'arròs, 810 litres d'oli, a més de verdura i altres aliments envasats i productes d'higiene de primera necessitat com detergent. També s'han comprat 50 lots per a nadons amb un total de 200 bolquers i 100 kg de llet infantil.

En tot l'any 2020 els ajuts d’urgència social han ascendit a gairebé 200.000 euros, amb un total de 1.393 persones beneficiàries.

També s'han distribuït més de 100.000 kg d’aliments de la CEE en tres repartiments per a més de 1.500 persones cadascun. A més, s'han donat 4.000 euros al Banc d'Aliments de les Comarques de Lleida.

Cal destacar que de les 8.759 persones ateses des dels serveis bàsics de l'àrea, 938 no havien acudit mai als serveis socials, com a conseqüència de la crisi econòmica derivada de la pandèmia sanitària.

D'altra banda, s'han tramitat 217 targetes d’aparcament de persones amb mobilitat reduïda, 181 noves sol·licituds de Teleassistència, 33 noves sol·licituds de SAD Dependència, 29 noves sol·licituds de SAD Social.

En total, el personal professional de Serveis Socials han fet més de 45.500 actuacions, 23.000 de les quals s'han fet de manera presencial als diferents ajuntaments del Segrià, amb totes les mesures de prevenció de la Covid-19 i els equips de protecció pertinents.

Aquest any l'atenció a les persones s'ha hagut d'adaptar a les circumstàncies sanitàries i a l'augment d'urgències socials per la situació socioeconòmica. Així, el servei s'ha hagut de reinventar adaptant la intervenció, modificant el procediment administratiu per donar resposta immediata a les necessitats detectades i donant suport als ajuntaments i a les xarxes de voluntariat. Durant el període de confinament es va haver de garantir l'atenció presencial amb la seguretat necessària, protegir col·lectius de risc, garantir l'atenció davant els confinaments dels professionals i donar resposta a les noves addendes de la Generalitat.