EL CONSELL COMARCAL DEL SEGRIÀ CREARÀ CINC TAULES COMARCALS DE SERVEIS SOCIALS AMB ELS AJUNTAMENTS PER ADAPTAR MILLOR LES POLÍTIQUES SOCIALS A LES NECESSITATS DE LA COMARCA

Jornades tècniques de reorganització de l'àrea de Serveis Socials.

Així s’ha comunicat al Consell de les Alcaldies celebrat aquest dijous, durant el qual també s’ha informat que, pel que fa al sistema d’illes de la recollida d’escombraries, en breu es començaran a definir els plecs per fer una licitació el més aviat possible.

A partir del mes de setembre vinent, el Consell Comarcal del Segrià posarà en marxa diverses taules de treball amb la participació de les alcaldies i les regidories de serveis socials amb l’objectiu d’adequar les polítiques i els serveis que es donen des de l’ens comarcal a les demandes del territori i millorar la seva eficiència.

Així ho ha anunciat el vicepresident i cap de l’àrea de Serveis Socials, Toni Bosch, aquest dijous al Consell de les Alcaldies del Segrià. Bosch ha explicat que “des de fa mesos s’està reorganitzant l’àrea a nivell intern per reordenar els serveis que s’han anat assumint des del Consell en els darrers anys i oferir una resposta més àgil i eficient davant les necessitats socials actuals, treballant de manera més transversal i posant al centre de la intervenció els veïns i les veïnes de la comarca, perquè les problemàtiques de la gent són complexes i requereixen resposta des de diferents serveis de l’àrea”.

El següent pas, segons ha explicat Bosch, serà “la creació de cinc taules, una per cada àrea bàsica de Serveis Socials, per treballar conjuntament amb els ajuntaments, que són els que millor coneixen la realitat dels seus municipis.” En un principi, es planteja que les taules es reuneixin cada trimestre i que un parell de cops a l’any es posin en comú totes les propostes.

De fet, en el marc de la reorganització de l’àrea, durant aquest mes la plantilla de Serveis Socials del Consell Comarcal, formada per una seixantena de professionals, ha participat en unes jornades tècniques que han inclòs diverses xerrades, grups de treball i un procés participatiu.

Durant la sessió del Consell de les Alcaldies celebrada avui, la cap de l’àrea d’Ensenyament, Silvia Olmo, també ha informat als alcaldes i alcaldesses que ja es poden presentar les sol·licituds per les beques menjador per al proper curs 22/23. Les dates de presentació de sol·licituds són del 24 de maig de 2022 al 10 de juny de 2022 ambdós inclosos

El Consell Comarcal no disposarà d’atenció presencial, serà tot per mitjans telemàtics. Les sol·licituds es podran presentar presencialment directament als Centres escolars, i també en els municipis on seran recollides per part de les treballadores i treballadors de l’àrea de Serveis Socials del Consell. En la web del Consell es troben les instruccions i els calendaris de recollida de les sol·licituds de beques.

Pel que fa al sistema d’illes de la recollida d’escombraries, el president del Consell, David Masot, ha explicat que s’han contractat els serveis d’una empresa especialitzada per a la redacció dels nous plecs, i que en un parell de setmanes, es citarà els alcaldes dels pobles que utilitzen aquest sistema per informar de l’estudi i ja començar a definir els plecs per fer una licitació quan abans sigui possible. També es segueix en la campanya, tant en el sistema porta a porta com en el d’illes, enfocat en fomentar la millora del percentatge de la recollida d’orgànica, que és clau i té molt marge de millora.

Finalment el president ha informat que el Consell Comarcal disposa d’un local nou que recentment s’ha adquirit. El local compta amb una superfície de 1570 m2, i la gran majoria és a peu pla per a un millor accés del ciutadà i per l’atenció a les persones. Actualment s’està revisant per adequar i deixar en òptimes condicions de treball pel que respecta a climatització, instal·lacions, xarxa d’internet, telèfon, etc. Es preveu una traspassament d’algunes àrees del Consell, cap al nou local, de manera progressiva.

D’altra banda, el Consell de les Alcaldies d’aquest dijous també ha acollit una ponència sobre Ciberseguretat al món local a càrrec de l’Agència de la Ciberseguretat de Catalunya, en què s’han explicat els diferents serveis que s’ofereixen als ajuntaments i consells comarcals, com ara formació o un telèfon per donar resposta als incidents o sospites d’amenaces. Segons ha explicat Manel Herrero, de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, cada mes, un o dos ajuntaments de Catalunya reben un ciberatac.