L'Àrea de Turisme del Consell Comarcal del Segrià, presenta nova marca

SegriàTurisme_NovaMarcaTurística

La voluntat de l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal del Segrià era la de trobar una marca turística que ajudés a identificar l’activitat pròpia de l’àrea i que, a la vegada, pogués esdevenir un eslògan comarcal que ens identifiqués com a territori.

L’objectiu del projecte era el de trobar el fil conductor del qual brollés un sentit que representés tot el territori, tenint en compte que el Segrià és una comarca heterogènia i amb baix sentiment de pertinença per part de la ciutadania. La cerca es basava, doncs, en crear vincles, motivar una visió de conjunt i partir d’un procés participatiu on a través del fet de compartir percepcions s’anés perfilant allò comú. El que tenim clar des de l’Àrea de Turisme és que conèixer és estimar, i si no donem a conèixer el territori, la seva pulsió íntima, si no posem de relleu allò que ens aglutina, allò que ens identifica, se’ns complicarà l’estima vers la comarca i la seva posada en valor.

El procés participatiu va comptar amb cinc persones que treballen des del territori i pel territori: la Teresa Botargues, experta en ajuts europeus; la Xus Llavero, presidenta del Centre d’Estudis Comarcals del Segrià; la Míriam Ros, tècnica de turisme a l’ajuntament d’Alfés; la Maria Tost, tècnica del Consorci del Pantà d’Utxesa i la Montserrat Rocaginé, tècnica de turisme del Consell Comarcal del Segrià.

La visió que es recollí de la comarca a través d’aquest procés de posada en comú fou la d’un Segrià dispers, comarca de pas, de no valoració del patrimoni que tenim, de ser una comarca plana i de fàcil accés, de persones obertes i humils, d’una terra connectada a l’agricultura i als cicles efímers que se’n deriven, d’olors vinculades al camp, de colors ocres...

El resultat final es concretà en l’eslògan: Segrià, Terra de Ponent. La marca vol transmetre la consistència de la gent, la petjada de la història, de la terra i la natura. També el caràcter acollidor de la població segrianenca i la importància de l’horitzó per mitjà de la línia que separa els dos elements que composen la marca.

El Consell Comarcal del Segrià inclourà aquesta marca en tots els actes que es realitzin des de la institució i s’intentarà per mitjà de la presència constant d’aquest logo i eslògan, anar treballant en pro de l’enfortiment del coneixement i de l’autoestima vers la comarca.